Wisselwerking tussen kind en artiest
MEMO heeft behoorlijk wat ervaring met kleine kinderen. In de loop der jaren hebben we meer dan 60.000 voorstellingen gegeven op meer dan 900 locaties. Zo weten we dat kinderen ontzettend veel waardering hebben voor muziek, dans en theater. Tegelijkertijd hebben óók onze artiesten hier profijt van; door het werken met kinderen ontwikkelen ze een eerlijke en interactieve relatie met hun publiek.
“Ik vind het heel interessant om hetzelfde stuk muziek op verschillende manieren te spelen afhankelijk van de sfeer op de groep. Ik ontdek niet alleen iets nieuws in de muziek maar ook in mijzelf.”
Leren is ervaren
Voor kinderen zijn MEMO voorstellingen nieuwe ervaringen met een grote aantrekkingskracht. Een voorstelling laat hen kijken, luisteren, zingen, bewegen, dansen en reflecteren. Kinderen zijn in staat om helemaal op te gaan in de muziek. Hierdoor krijgen ze de concentratie en de motivatie om nieuwe dingen uit te proberen en nieuwe woorden te leren. Dit zorgt ook voor een geweldige sfeer in de groep en levendige interactie tussen de kinderen, professionals op de groep en de artiest. De combinatie van begrip, gevoel en gezelschap is vormgevend voor hoe onze kinderen zich ontwikkelen.
Wat MEMO bereikt:
- Talent introduceren bij kinderen en hierdoor hun eigen talent aanspreken
- Diversiteit leren waarderen. Onze artiesten komen uit alle windstreken, kinderen
zien ‘de onbekende’ schitteren - Spelenderwijs leren via intense ervaringen. Het ondergaan van emoties bevordert
belangstelling en de wilskracht om iets nieuws te doen - Veelzijdige, brede ontwikkeling van de volgende vaardigheden:
– cognitief (aandacht, begrijpen, geheugen)
– motorisch (bewegen, instrument bespelen)
– sociaal (luisteren, contact maken, samenzijn en op je beurt wachten)
– emotioneel (gevoelens leren uiten, zelfvertrouwen ontwikkelen)
Klik hier om meer te lezen wat pedagogen over MEMO zeggen: “It’s a MEMO-day!“.