Terug

basisscholen

Talentvolle artiesten komen je klaslokaal binnen…

MEMO verzorgt interactieve voorstellingen in de laagste groepen van de basisschool. Tijdens een voorstelling maken de kinderen van dichtbij kennis met muziek of dans en worden ze meegevoerd door de artiest en zijn/haar instrument. Ze worden uitgedaagd te reageren op wat ze zien en horen, zodat luisteren, spelen, ervaren en leren hand in hand gaan. Door haar unieke werkwijze vindt MEMO een goede balans tussen educatie en plezier.

Elke keer komt er een andere muzikant – vaak van het conservatorium – met een ander talent of muziekinstrument, soms een danser. Elke artiest heeft een eigen verhaal te vertellen; een prachtig vertrekpunt voor de (taal)ontwikkeling van de kinderen.


“Het concept van MEMO is ijzersterk: musici en andere kunstenaars laten hun passie schitteren. De verschillende artiesten hebben meestal instrumenten bij zich die de kinderen nog niet kennen. Hierdoor is het altijd weer een leuke verrassing.”


MEMO komt meestal tussen 9.00 en 12.00 uur langs en een voorstelling duurt 25 minuten per groep. Elke klas ontvangt een eigen MEMO-map met foto’s en uitleg van de instrumenten, alsmede een muziek-cd met inspirerende ideeën om voort te bouwen op deze bijzondere, muzikale ervaringen. Ook ontvang je posters en roosters om op te hangen en folders voor de ouders. In overleg is het mogelijk om voor één van de voorstellingen de ouders uit te nodigen.

2010-236_crop

Tarieven

Een pakket bestaat uit minimaal vier boekingen. De inschrijfkosten bedragen €70,- per school, inclusief een kennismakingsbezoek (éénmalig).

Voorstelling per groep:

€47,50

MEMO-map per klas:

€17,50

Klik hier voor alle info op een A4’tje.

“Mijn leerkrachten waren allemaal enthousiast.
Leuke en goed verzorgde verwerkingsmap!”


Zo boek je MEMO

  1. Klik op ‘Boek MEMO’ en vraag vrijblijvend een offerte aan.

  2. Na akkoord op de offerte, geef je aan op welke dagen en tijden MEMO langs kan komen.

  3. We maken een planningsvoorstel en komen de mappen persoonlijk langsbrengen en het project toelichten.

  4. Drie dagen voor elk bezoek ontvang je per mail het programma van de geboekte artiest, inclusief suggesties voor vervolgactiviteiten.

  5. Voor een goede voorstelling is het van belang dat de leerkracht de informatie van tevoren goed heeft bekeken om te weten wat er gaat gebeuren en wat er verwacht wordt aan ondersteuning.

  6. Na afloop van de voorstelling helpen de diverse materialen je om samen met de kinderen de voorstelling opnieuw te kunnen beleven, verwoorden en verwerken.

memo-06-2010-119